|
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jméno a příjmení: Bernhard
Rainer Životopis:
Studoval hru na trombon ve Štýrském Hradci, Vídni, Londýně a Basileji.
Doktorát z hudební vědy obdržel na Universität für Musik und
darstellende Kunst ve Vídni. Od roku 2019 působí jako docent a od roku
2022 také jako vedoucí vědecký pracovník na Institut für Alte
Musik und Aufführungspraxis při Universität für Musik und darstellende
Kunst Graz. Ve svém výzkumu se zaměřuje na renesanci (Orlando di Lasso
a bavorská dvorní kapela, habsburští dvorní hudebníci) a romantismus
(instrumentální a vokální interpretační praxe, rané nahrávky,
organologie).
Relevantní bibliografie: 1. Tam vocibus quam Instrumentis – Instrumentalisten und vokal-instrumentales Musizieren am Hof von Kaiser Matthias (1557–1619), in: Acta Musicologica, Vol. 94/1 (2022), s. 20–47. 2. Habsburgische ‚Trompeter’ als Multiinstrumentalisten in den Hofhaltungen der österreichischen Linie von Ferdinand I. bis Rudolf II., in: Klaus Aringer / Bernhard Rainer (eds.), Zur Musik in Österreich von 1564 bis 1740. Referate des Symposiums zum fünfzigjährigen Jubiläum des Instituts für Alte Musik und Aufführungspraxis an der Universität für Musik und darstellende Kunst Graz, 7. bis 9. Dezember 2017, Graz: Leykam, 2022, s. 43–65 (= Neue Beiträge zur Aufführungspraxis, Bd. 9). 3. Polyhymnia Heroica Augusta Caesarea – Musikalische Spuren des kaiserlichen Besuches in Dresden 1617, in: Monika Lustig / Ute Omonsky (eds.), Michael Praetorius: Innovationen – Traditionen – Theatrum Instrumentorum. Bericht der 34. Wissenschaftliche Arbeitstagung und 37. Musikinstrumentenbau-Symposium, Augsburg: Wißner (v tisku) (= Michaelsteiner Konferenzberichte). Odkazy: |
|||||||||
Své komentáře a připomínky posílejte na adresuu musicarudolphina@bibemus.org ©©Nadace pro dějiny kultury ve střední Evropě |