|
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Jméno a příjmení: Christian
Thomas Leitmeir Životopis:
Vystudoval hudební vědu, komparatistiku, filozofii a teologii na
univerzitě v Mnichově. Poté získal magisterský diplom z muzikologie na
King’s College v Londýně (1999)
a v roce 2003 získal doktorát na Karl-Eberhards-Universität v Tübingen.
Jeho disertační práce - monografie o vlámském skladateli Jacobovi de
Kerle - získala univerzitní cenu a byla publikována v
rozšířené
verzi roku 2009.
Před nástupem na bangorskou univerzitu v roce 2007 byl stipendistou
Warburgova institutu v Londýně (Long-Term Frances A. Yates Research
Fellowship, 2003-6). Na univerzitě v Bangoru nyní zastává pozici
docenta, vedoucího doktorského studijního programu a ředitele Centra
pro výzkum starší hudby (CREaM). Je koeditorem periodik Plainsong
& Medieval Music a Musik in
Bayern, ročenky Gesellschaft für
Bayerische Musikgeschichte a je členem ediční rady Journal
of the Alamire Foundation. Je též pokladníkem Plainsong
and Medieval Music Society. Badatelsky spolupracuje na
výzkumném projektu The
Production and Reading of
Music Sources, 1470-1530 (PRoMS).
Relevantní bibliografie: 1. Jacobus de Kerle (1531/32-1591): Komponieren im Brennpunkt von Kirche und Kunst. Turnhout 2009, ISBN 978–2–503–51959–3, xii + 1131 pp. 2. Catholic Music in the Diocese of Augsburg c.1600: A Reconstructed Tricinium Anthology and its Confessional Implications. In: Early Music History 21 (2002), p. 117-173. 3. Triodia Sacra (1605). Ein rekonstruierter Sammeldruck als Schlüsselquelle für das Musikleben der Spätrenaissance in Süddeutschland. In: Musik in Bayern 62 (2/2002), p. 23-55 (including an edition of the unica contained in this anthology). 4. Vom Adlatus Lassos zum bayerischen Hofkapellmeister. Eine kritische Würdigung der Verdienste Johannes de Fossas (ca. 1540-1603) um die Münchner Hofmusik. In: Die Münchner Hofkapelle des 16. Jahrhunderts im europäischen Kontext. Kongreßbericht München 2004, eds Bernhold Schmid et al., Munich 2007, p. 47-102. 5. Tropes and Cantus Firmi in Sixteenth-Century Missae de Beata Virgine. In: Die Tonkunst 4 (1/2009), p. 8-26. 6. Teodoro Riccio’s Liber primus missarum (1579): a musical ambassador between Prussia and Poland. In: The Musical Heritage of the Jagiellonian Era in Central and Eastern European Countries, edited by Paweł Gancarczyk, Agnieszka Leszczyńska und Elżbieta Wojnowska, Warsaw 2012, p. 125-156. Připravované práce: 7. Teodoro Riccio, Liber Primus Missarum (Königsberg, 1579), contracted by the Polish Academy for publication in 2015. 8. Da pacem Domine: The Desire for Peace in Rudolfinian Music. In: The Boundaries of Musical Humanism: Slavic Regions & Mediterranean Culture, edited by Marco Gurrieri & Vasco Zara (Turnhout), in preparation 9. Lutheran Propers for Breslau/Wrocław: the Cantus Choralis (1575) of Johannes Knöfel. In: The Musical Culture of Silesia before 1741, edited by Lenka Hlávková &, Paweł Gancarczyk, in print Odkazy: https://www.music.ox.ac.uk/people/professor-christian-leitmeir |
|||||||||
Své komentáře a připomínky posílejte na adresuu musicarudolphina@bibemus.org ©©Nadace pro dějiny kultury ve střední Evropě |